Arran de l’accident
que s´ha produït al circuit Racing Cross d’Empuriabrava, i que lamento
profundament, voldria explicar quin és el punt de vista de l’Ajuntament en
aquest fet per tal d’evitar rumors malintencionats i que es faci demagògia a
les xarxes socials.
El mes de març de
2015 el titular va iniciar el procediment per a la construcció i legalització
de l’activitat presentant la documentació a l’Ajuntament. El seu projecte va
dormir en un calaix fins al mes d’octubre de 2015, en què es va a començar la
seva tramitació. Segons el POUM, la
ubicació del circuit era en una zona sotmesa a un pla parcial. Per tant els
permisos d’obres i activitats estaven sotmesos a la Generalitat, i des de l’Ajuntament
es va enviar la documentació als organismes corresponents.
L’informe de la
Generalitat va ser negatiu perquè no es contemplava la inundabilitat de la
finca per les aigües procedents de la serra de Verdera. El titular va demanar
aquest estudi d’inundabilitat i el va presentar a l’ACA, que va emetre un
informe positiu el juliol passat.
A partir d’aquest
informe positiu, el titular no va voler esperar la resolució de la Comissió
d’Urbanisme de la Generalitat i va començar les obres de condicionament del
circuit i edificacions, amb la intenció
d’iniciar l’activitat el més aviat possible. El vàrem convocar a l’Ajuntament i
li vam advertir que no podia fer obres ni començar l’activitat sense els
permisos corresponents. D’acord amb els serveis jurídics, es va decidir obrir
un expedient per la realització d’obres sense disposar del permís corresponent
i un altre per infracció urbanística, amb les seves multes corresponents. També
el vam avisar que se li obriria un altre expedient per exercir una activitat sense
llicència en el cas que decidís obrir al públic, cosa que va fer la primera
setmana d’agost.
Els dos primers
expedients es van redactar, signar i notificar al titular durant la primera
setmana d’agost, mentre que el tercer es va començar a fer la setmana passada.
Eren expedients en els quals es donava dues setmanes al titular per presentar
les al·legacions que considerés oportunes i que si es desestimaven implicaven
la clausura de l’activitat i la imposició de la multa corresponent per falta
greu. Es va fer així perquè es va considerar que les instal·lacions ja tenien
tots els informes positius i les obres eren legalitzables una vegada obtingut
el permís corresponent. Arran de l’accident i a petició meva, aquest tercer
expedient, que encara no s’havia notificat al titular, va incloure mesures cautelars que van implicar el
tancament immediat de l’activitat per part de la Policia Municipal.
Aquesta és una
activitat de risc, subjecte a la seva pròpia normativa, independentment de la
municipal, com ho és la pràctica del paracaigudisme, per exemple. La llicència d’activitat no protegeix a
l’usuari d’un mal ús de les instal·lacions, sinó que serveix per garantir que
l’establiment disposa de les instal·lacions de protecció contra incendis, lavabos
o que no genera molèsties als veïns.
Finalment voldria
aclarir que desconec quina és l’empresa que ha fet les obres, i tampoc tinc cap
interès en saber-ho. Mai ho he fet. No saber quina és l’empresa constructora és
una de les maneres de no discriminar ni afavorir a ningú, encara que sigui
inconscientment. El que sí que puc afirmar és que, durant els tres mesos que
porto de regidor d’urbanisme i activitats, no hi ha hagut cap pressió ni cap
interès per part de cap membre de l’equip de govern en aquest tema ni en cap
altre.
Josep M. Canet
Regidor d’Urbanisme i Activitats
Si voleu més informació mireu aquest vídeo:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada